maandag 24 januari 2011

De Saunders

Er is al heel veel over gezegd en er is al heel veel over geschreven, maar nu is het mijn beurt.

De Saunders dus. Ben Saunders is een begrip. Vanaf zijn eerste noten die hij ten gehore bracht tijdens zijn auditie bij The Voice of Holland was hij een bekende Nederlander. De juryleden stonden perplex en konden allen niet wachten om met deze bijzondere verschijning aan de slag te gaan. Niet alleen de juryleden waren razend enthousiast, iedereen sprak over de absurd goede auditie van de licht tot zwaar getatoeëerde jongeman. Ben Saunders werd een fenomeen en werkte zich feilloos naar de finale. Hier nam hij het op tegen drie dames genaamd Pearl, Kim en Leonie. Pearl zette een steengoed duet neer met Trijntje Oosterhuis, Kim bracht samen met Adele een prachtig duet ten gehore en Leonie had de eer om met de huidige Voice of Holland Marco Borsato te zingen maar kreeg het voor elkaar om 'Ik leef niet meer voor jou' lichtelijk te verpesten dan wel te verkrachten. Ze heeft zichzelf de show uitgeslingerd, terwijl ze echt wel heel erg goed is. Misschien heeft ze iets té veel risico genomen..
Slechts even was het spannend tussen Ben en Pearl (de kandidate die qua stem toch echt de beste was naar mijn mening), maar uiteindelijk was het Ben die zijn percentage van de stemmen verder zag stijgen. Ben stak met getatoeëerde kop en schouders boven de dames uit en mocht zich om klokslag 00:00 uur The Voice of Holland noemen.
Nederland was weer een zanger rijker.

Ja en toen waren we nog niet klaar. Tattoo Ben bleek nog een broer te hebben. Zijn naam bleek Dean te zijn en deze kale, charmante, zeer licht getatoeëerde 'broer van' bleek in de finale van Popstars te staan. Dat programma was geheel aan mijn neus voorbij gegaan, aangezien ik helemaal into The Voice was. Jammer, ontdekte ik, want Dean is eigenlijk veel leuker dan zijn broertje. Afijn, ik zapte zaterdag naar SBS 6 om Dean en Simone te zien strijden om de titel. De zestienjarige Simone trok haar mond open en er kwam een geluid uit waar je u tegen zegt. Terecht dus ook, dat zij in een vroeg stadium van de avond de meeste stemmen had. Maar Dean vocht terug en kwam bovenaan te staan. Simone was steengoed, maar Dean was heerlijk om naar te luisteren. Van Dean zou ik dan ook zeker een cd kopen. Waarschijnlijk dacht de rest van Nederland dat ook, want ondanks dat Simone qua zangkwaliteit eigenlijk had moeten winnen, won Dean, de jongeman van het totaalplaatje.
Nederland was weer een popstar rijker.

In één weekend was Nederland dus een zanger en een popstar rijker. Makkelijk gezegd dus gewoon twee zangers rijker. Ben Saunders en Dean Saunders. Twee broers die in één weekend allebei een talentenjacht winnen. Een uniek weekend voor de muziekwereld. Een muziekwereld waar eerst geen Saunders te bekennen viel. Nu lopen er in één klap twee rond. En hoewel de meesten het alleen maar over Ben hebben, ben ik vooral fan van de oudere, minder angstaanjagende versie van Ben: Dean. De jongeman van het totaalplaatje.

Maar Ben of Dean, het zijn allebei Saunders en ze zullen zich niet zomaar uit het veld laten slaan. De Saunders, we gaan nog van ze horen.

2 opmerkingen:

  1. Het lijkt me ook een vrij uniek weekend voor de familie Saunders trouwens:P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze allebei leuk! Ben komt trouwens bij Marco!

    BeantwoordenVerwijderen