vrijdag 4 maart 2011

Oh oh wat een niveau

Ja, het lichtelijk irritante deuntje 'Oh oh Cherso' is m'n hoofd nog niet uit of de nieuwe versie wordt er zonder pardon in geramd. 'Oh oh Tirol' mag het heten. Alsof de reeks afleveringen die zich in Griekenland afspeelde nog niet erg genoeg was, komt er nu een reeks afleveringen in het heuse Oostenrijk.
De veelbesproken, beruchte Hagenezen gaan drie weken op wintersport. Tja, noem het maar wintersport. De één heeft nooit geskied, de ander houdt niet van kou, weer een ander houdt niet van sneeuw en weer een ander vindt het vreselijk dat in haar ski-outfit alleen haar mond zichtbaar is. Wintersport dus. Nou, mij kun je niet vertellen dat ze daar zijn voor de wintersport. Zuipen en feesten, ofwel: de après ski, daar draait het om. De uitgebrachte single zegt genoeg. Ik ga niet vertellen wat ze zingen, maar dat het getuigt van gebrek aan beschaafde woordenschat moge duidelijk zijn.
Wintersport, dat kunnen die meiden helemaal niet aan. In de limousine, die hen naar de juiste bestemming bracht, werden de wenkbrauwen nog even geëpileerd en werd er uiteraard nog even gepoederd. Hoe meer make-up hoe beter, maar man wat is het lelijk. Dan heb je de bijnaam Barbie en dan ben je er trots op. Het gaat mijn verstand te boven. Of eigenlijk ligt het er ergens ver onder...

Gister trok het programma ruim 1,1 miljoen kijkers. Waar komen die 1 miljoen in hemelsnaam vandaan? Is het vermaak? Vinden we het oprecht leuk? Lachen we ze slechts uit? Ik hoop het laatste, maar zelfs dat is voor mij geen reden om te kijken. Ik heb nu de eerste aflevering gezien zodat ik enigszins een mening kon vormen, maar het was voor mij gelijk alweer genoeg. Wat een achterlijk programma zeg. Als je een aflevering gemist hebt, hoef je ook echt niet te vragen wie iets met wie heeft uitgespookt, want aan het einde van de serie heeft toch iedereen met iedereen gerotzooid. Lekker makkelijk, hoef je niet na te denken.

Terug naar die 1,1 miljoen kijkers. 1,1 miljoen Nederlanders gaan lekker zitten voor een avondje Tirol. 'Boer zoekt vrouw' trok ruim 5 miljoen kijkers. Velen snapten hier niets van, want wat is daar nou aan? Een paar boeren die op zoek gaan naar de vrouw van hun dromen terwijl ze de koeien melken met een potentiële kandidaat.
Ik weet wel waarom men daar massaal naar kijkt. Het is echt, beschaafd, puur, alledaags. Het format ligt dicht naast de realiteit van de gemiddelde burger. In 'Oh oh Tirol' gaat een stelletje boeren op zoek naar een manier om alle lusten en momentane behoeften zo snel mogelijk te bevredigen. Het is goedkoop, walgelijk, kansloos en opvoedkundig onverantwoord. Daarom halen onze Hagenezen die 5 miljoen kijkers niet.
Hoe ze wel die 1,1 miljoen kijkers halen? Ik begrijp er nog steeds niks van...

3 opmerkingen:

  1. Waarschijnlijk zijn 1 op 6 Nederlanders "goedkoop, walgelijk, kansloos en opvoedkundig onverantwoord". Helaas bevindt ik mij in het grijze middengebied waarin ik probeer alle positieve punten uit elke sociale klasse mee te pikken. En dus kijk ik "Wie is de Mol, BZV, en OhOhTirol puur voor het vermaak, en eerlijk is eerlijk "Tijgertje ziet er best goed uit!" :)

    Groetjes Jacco

    PS: Als ik jou broertjes inmiddels een beetje ken zit jij de komende weken ook gewoon weer naast Ed en Quintus op de bank, Oh Oh Tirol te kijken:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pure leedvermaak!
    Gisteravond was Matsoe Matsoe nog in Danz! Haha, dus je hebt wat gemist!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeg... Ik vind het wel weer tijd voor een nieuwe blog, Monique!

    BeantwoordenVerwijderen