dinsdag 2 november 2010

It's all about words

Ja, dit is de naam van mijn weblog. Woorden is waar het om draait, zonder woorden kom je niet ver. Zonder woorden had ik nooit deze weblog hoeven beginnen.
Maar, deze titel is meer. Woorden is een bijzonder woord. Met woorden worden de prachtigste boeken, gedichten en liedjes geschreven. Woorden kunnen zoveel betekenen. Woorden kunnen je ontroeren of juist plezieren en vermaken. Daartegenover staat het feit dat er soms geen woorden zijn. Zo zegt men vaak dat voor de mooiste of ergste dingen eigenlijk geen woorden zijn. Op zo'n moment neemt het gevoel het over. Het gevoel gaat verder waar de woordenschat ophoudt. Toch is het dan weer een kunst, voor bijvoorbeeld een schrijver, om met vele of enkele woorden te beschrijven dat ergens geen woorden voor zijn. Uiteindelijk kan zo'n beschrijving gevoelens opwekken, waardoor  toch de boodschap overkomt. Uiteindelijk valt dus alles in woorden uit te drukken. Dan wel direct, dan wel indirect. Althans, zo zie ik het.

Misschien denken jullie nu: jemig wat brabbelt zij allemaal over het woord 'woorden'. Misschien vinden jullie het grote onzin, misschien vinden jullie het interessant. Ik weet het niet, maar dat brengt mij direct op het volgende. Alles wat ik hier zal plaatsen, komt van mijn hand. Het zullen dingen zijn die mij aanspreken, waar ik over nadenk, dingen uit m'n dagelijks leven of de actualiteit, eigenlijk kan het van alles zijn. Ik schrijf ook gedichten over van alles en nog wat, dus ook dat kun je zo nu en dan verwachten.

Waarom ik deze weblog ben begonnen? Hierom. Jaren geleden, toen ik op de middelbare school zat, begon ik een weblog. Hier zette ik van alles op en ik vond het heerlijk om te doen. Om de een of andere reden ben ik er zonder besef mee gestopt. Vorig jaar ging ik voor vier maanden naar het buitenland. Om niet achter te blijven bij de rest van reizend Nederland maakte ik een waarbenjij-site aan. Hier deed ik verslag van wat ik zoal deed. Dit viel erg in de smaak bij mijn lezers. Niet alleen de informatie, ook de manier van schrijven. Ikzelf had er ook plezier in, dus iedereen was gelukkig. Maarja, als je weer terug bent in Nederland, ga je niet verder bloggen op je waarbenjij-site. Een ikbenweerthuis-site bestaat niet en een waarbenjijnuweer-site ook niet, dus het hield op.
Het normale leven nam weer vaste vormen aan ik ging in september zowaar weer naar school. Ik ben gestart met de lerarenopleiding Nederlands. Waarom? Lang verhaal, dus ga ik niet vertellen. Afin, uiteraard krijg je schrijfopdrachten en ben je veel bezig met lezen etc. Ik herontdekte mijn liefde voor schrijven (ook al kan het soms misschien eigenlijk nergens over gaan), en wilde er wat meer mee gaan doen. Tot nu toe kwam ik niet verder dan school opdrachten en een enkel gedichtje op Hyves waarvan ik dacht dat mijn Vrienden (en ja ik weet heus wel dat dat niet allemaal échte vrienden zijn) het leuk, dan wel interessant zouden vinden om te lezen. Nu kan ik je vertellen dat ik op Facebook meerdere Vrienden posts zag plaatsen over gemaakte blogs enzo, waardoor ik dacht: en nú ga ik dat ook doen (sorry voor de eventuele na-aperij). Dus bij deze mijn weblog.

Speciaal voor de liefhebber en de vaste fans heb ik nu dus een plek waar ik mijn dwalende gedachten op papier kan zetten. Vind je het leuk, volg me op de voet. Vind je het niks, lees het vooral niet. De keuze is aan jou ;-)

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten