maandag 29 november 2010

Sneeuw

Ik zal even iets zeggen wat voor jullie vast geen nieuws is: het sneeuwt. Je kunt er ook niet omheen, zelfs niet als je geen ramen hebt of je gordijnen dicht zijn. Twitter staat vol met tweets, dan wel positief (Jeeej, de sneeuw blijft liggen!), dan wel negatief (Pauper sneeuw), Facebook wordt beklad met posts over slipcursussen, kerstlandschappen etc, Hyves laat niets anders zien dan www's over de sneeuw en het rtl nieuws begint met het dramatische bericht dat de sneeuw gezorgd heeft voor de langste avondspits ooit. Wat zijn we toch een stelletje losers hier in Nederland. Sneeuw is heel natuurlijk, en komt overigens ook jaarlijks voor. Heel normaal, en voor veel kinderen is het als een vervroegd Sinterklaas cadeau. Waarom wordt er gelijk zo dramatisch gedaan over sneeuw? Het is toch leuk? Ziet de straat er weer eens anders uit. Die grauwe straat met kale bomen word je ook wel eens zat. Leuk dus, die sneeuw. Als een likje verse verf op een vervallen muur.

Bovendien heb ik nog iets. Laatst las ik in de wereldkrant Metro dat de zout voorraden dit jaar haast niet op kunnen geraken. Een leuke jongeheer stond trots op de foto met een grote voorraad zout. Vorig jaar was het een drama. De winter was strenger dan wij en de nodige instanties aankonden. Sneeuw bleef dwarrelen. Het zout raakte op. Gevolg was dat sommige mensen op de slee naar hun werk moesten, omdat niet op alle wegen meer gestrooid kon worden (pure locatie discriminatie als je het mij vraagt). Dit wilden we echter niet nog eens meemaken, dus maatregelen zijn inmiddels genomen. "Het strooizout is binnen, dus laat die winter maar beginnen", is de uitspraak van laadtransporteurs, aanhangstrooiers en sneeuwploegen. Stop dus met dramatiek en wees blij dat het zout gebruikt kan worden. Het zou toch zonde zijn als dat zout nu eenzaam in de opslagplaatsen zou blijven liggen?

3 opmerkingen:

  1. En tóch heb ik liever zon(A)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, geweldig!

    Ik vind het leuk! Die gezellige sfeer! De gezelligheid! Wie droomt er nou niet van een witte Kerst? Het ultieme gevoel van de winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mij betreft een nieuwe voor in de "Dikke van Dale" : sneeuwlocatiediscriminatie :):)

    BeantwoordenVerwijderen